Raw strava a její benefity

Máme pro vás pár informací a doporučení v rámci syrového stravování. Pokud jste o něm ještě neslyšeli, označuje se jako raw strava. Většinou je tato strava vegetariánská, v některých případech i čistě vegan rostlinná. Zakládá se na konzumací potravin, které se tepelně neupravují. Pokud vás zajímají konkrétní čísla, nezahřívají se na teplotu vyšší, než je 45°.

rajčata s bazalkou

Co člověk na takové stravě jí, říkáte si? Hlavní složení jídelníčku člověka na raw stravě tvoří zelenina, ovoce, ořechy, semínka, luštěniny, obiloviny a samozřejmě jsou k dispozici i různá rostlinná mléka, například kokosové.

Syrový jídelníček přináší mnoho benefitů a jedním z nich je kompletní detoxikace organismu. Pokud byste si chtěli vyzkoušet tento životní styl, je potřeba počítat s mnoha různými dopady, které to na váš organismus bude mít.

druhy rýž

Jaké jsou její největší výhody?

  • Rapidně vám sníží obsah tuku, cholesterolu a sodíku v těle, protože je velmi nízký obsah těchto látek právě v syrových produktech.
  • Díky tomu, že se potraviny tepelně neupravují, nejsou tak připraveny bodem varu a své živiny a všechny vám je předají při konzumaci.
  • Je možné je využít k bělení zubů a prevenci před zubními kazy – pro tento účel jsou výborné například kešu ořechy.
  • Veliká spousta výzkumů uvádí, že syrové stravování zlepšuje dlouhodobě psychický stav a navozuje duševní pohodu.
  • Pokud potřebujete snížit hmotnost, je skvělé tento experiment alespoň jednou za život vyzkoušet a porovnat s běžným stavem těla i mysli.

Určitě je také dobrá promyslet si, zda máte pro zahájení tohoto způsobu života dostatečně pevné základy. Když nemáte žádné zdravotní problémy, určitě se můžete pustit do testování. Nedoporučujeme však jej zahajovat v zimních měsících, kdy je náš organismus zkoušen různými nemocemi a sužován nízkými teplotami. Řiďte se vlastním rozumem a při pociťování jakýchkoli nežádoucích efektů se vraťte k tepelně upravovaným pokrmům.

4/5 - (5 votes)